کوشا: به ظرفیت کانون‌های وکلا «چوب مزایده» نزده ایم

نشست خبری جعفر کوشا، رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران ( اسکودا) پیش از ظهر امروز دوشنبه هشتم دی‌ماه برگزار شد.

به گزارش اختبار به نقل از تسنیم، جعفر کوشا در این نشست درخصوص زمان برگزاری آزمون وکالت ۱۳۹۹ و تعیین تکلیف ظرفیت امسال در صورت برگزار نشدن آزمون در سال جاری گفت: ۸۱ هزار و ۵۰۸ نفر برای آزمون امسال ثبت نام کرده‌اند. پیش از این قرار بود آزمون را در تاریخ ۲۸ آذر برگزار کنیم که به دلیل شرایط کرونایی به ۲۲ اسفند موکول شده است. طبق قانون باید سالی یک بار آزمون برگزار شود؛ ولی اگر شرایط کرونا شدید شود، تعداد ظرفیت امسال به ظرفیت سال آینده افزوده می‌شود.

وی همچنین در جواب سؤال دیگری مبنی بر اینکه ظرفیت پذیرش وکیل از سوی مرکز وکلای قوه قضائیه هر سال افزایش می‌یابد و آیا کانون‌ وکلای دادگستری برنامه‌ای برای تعامل با این مرکز برای تعیین و افزایش ظرفیت‌ها دارد یا نه؟ گفت: مرکز مشاروان قوه قضائیه سعی کرده تا ظرفیت‌ها را بالا ببرد. قانون به ما می‌گوید برای بالا بردن سقف و ظرفیت پدیرش،‌ رئیس کانون استانی با رئیس دادگستری و دادستانی جلسه بگذارد و ظرفیت‌ها تعیین شود. ما به دنبال افزایش ظرفیت هستیم اما چوب مزایده به ظرفیت خود نزده‌ایم. نمایندگان قوه قضائیه اعلام می‌کنند که با محدودیت‌های آموزش وکلای جدید مواجه هستند، باید از مرکز مشاوران پرسیده شود که آن‌ها چگونه به کارآموزان آموزش می‌دهند؟

کوشا تأکید کرد: خروجی آموزش‌ها سواد وکیل است. اگر آموزش نباشد خروجی نیرو‌ها با مشکل روبه می‌شود. اگر فارغ‌التحصیل بیکار داریم اشکالی ندارد ولی باید وکیل باسواد داشته باشیم. ما ضامن اشتغال‌زایی نیستیم؛ قوه قضائیه قاضی نمی‌گیرد و تعداد سردفتران هم محدود است، چرا کانون وکلای دادگستری باید شغل فارغ‌التحصیلان حقوق را تضمین کند؟

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

برخی از موکلین ما