اعطای فرصت مطالعاتی به دانشجویان دکتری و اعضای هیات علمی توسط قوه قضاییه

به نقل از پایگاه اطلاع پژوهشگاه قوه قضاییه، پژوهشگاه قوه قضاییه درنظر دارد در راستای ایجاد تعامل و تقویت ارتباط بین قوه قضاییه و مراکز علمی و تحقیقاتی و به منظور عملیاتی و کاربردی کردن دانش و یافته‌های دانشجویان دکتری و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در مسائل حقوقی و قضایی، شرایط استفاده از فرصت‌ مطالعاتی در این پژوهشگاه را فراهم کند.

پژوهشگاه ضمن فراهم کردن دسترسی پذیرفته‌شدگان به اطلاعات و داده‌های پژوهشی مورد نیاز، از تجارب آنها در حوزه‌های تخصصی مرتبط با نظام مسائل قوه قضاییه بهره گرفته و دستاوردهای آنان را برای بهره‌برداری قضات، مدیران قوه قضاییه و جامعه حقوقی به چاپ خواهد رساند.

علاقمندان واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سامانه مدیریت پژوهش و نوآوری قوه­ قضاییه به نشانی www.ris.jri.ac.ir و ثبت نام در آن، ضمن مطالعه دقیق مفاد شیوه‌نامه‌های پیوست، موضوعات خود را بر اساس اولویت­های نظام مسائل قوه­ قضاییه انتخاب و پس از تکمیل کاربرگ درخواست اولیه، مدارک و مستندات علمی و پژوهشی مورد نیاز را ارسال کنند.

اطلاعیه فرصت مطالعاتی پژوهشگاه قوه قضاییه برای دانشجویان دکتری

پژوهشگاه قوه قضاییه در نظر دارد تا در راستای ایجاد تعامل و تقویت ارتباط بین قوه قضاییه و مراکز علمی و تحقیقاتی و به منظور عملیاتی و کاربردی نمودن دانش و یافته‌های دانشجویان دوره دکتری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در مسائل حقوقی و قضایی و بهره‌گیری از توان و ظرفیت علمی آنها و متقابلاً آشنایی آنان با مسائل و معضلات دستگاه قضایی و ترغیب پژوهشگران به انجام تحقیقات در محورهای مرتبط با نیازهای عینی قوه قضائیه و اولویت‌های پژوهشی آن، شرایط استفاده دانشجویان دکتری از فرصت‌ مطالعاتی در پژوهشگاه قوه قضاییه را فراهم نماید.

بدین‌وسیله از علاقمندان واجد شرایط دعوت می‌گردد تا در اجرای «شیوه‌نامه اجرایی فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت در داخل و خارج کشور» مصوب ۱۴۰۰/۲/۲۹ اداره کل بورس و اعزام دانشجویان و شیوه‌نامه داخلی پژوهشگاه، برای گذراندن دوره‌های فرصت مطالعاتی در پژوهشگاه قوه قضاییه اقدام نمایند.

پژوهشگاه ضمن فراهم نمودن دسترسی پذیرفته‌شدگان به اطلاعات و داده‌های پژوهشی مورد نیاز، از مطالعات ایشان در حوزه‌های تخصصی مرتبط با نظام مسائل قوه قضاییه بهره گرفته و دستاوردهای آنان را برای بهره‌برداری قضات، مدیران قوه قضاییه و جامعه حقوقی به چاپ خواهد رساند.

شرایط ثبت نام:

۱-دانشجو در حال تحصیل در مقطع دکتری در دوره‌های روزانه یکی از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد؛

۲- از زمان شروع تحصیل وی در مقطع دکتری، بیش از چهار سال نگذشته باشد؛

۳- پروپوزال رساله دکتری خود را تصویب کرده باشد؛

۴- رشته و موضوع رساله وی با نیازهای قوه قضاییه مرتبط باشد؛

۵- استاد راهنمای مربوطه و دانشگاه مبدا با گذراندن دوره فرصت مطالعاتی در پژوهشگاه موافق باشند.

 

شایسته است متقاضیان، ضمن مطالعه دقیق مفاد شیوه‌نامه‌های پیوست، با مراجعه به سامانه مدیریت پژوهش و نوآوری قوه­ قضاییه به نشانی www.ris.jri.ac.ir و ثبت نام در آن، موضوعات خود را بر اساس اولویت­های نظام مسائل قوه ­قضاییه انتخاب نموده و پس از تکمیل کاربرگ درخواست اولیه همراه با کارنامک علمی، معرفی‌نامه دانشگاه، طرحنامه مصوب دکتری، مدارک شناسایی و سایر مستندات پژوهشی و علمی را ارسال نمایند.

بدیهی است صرف ثبت‌نام به‌منزله پذیرش نبوده و منوط به طی فرایند احراز شرایط و صلاحیت علمی در کارگروه‌های مربوطه است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می­توانند با مدیریت ارتباطات و همکاری‌های علمی (سرکار خانم نظام آبادی) شماره تلفن ۰۲۱۲۲۰۷۵۴۸۶، تماس حاصل نمایند.

اطلاعیه فرصت مطالعاتی پژوهشگاه قوه ­قضاییه برای اعضای هیأت علمی

پژوهشگاه قوه قضاییه درنظر دارد تا در راستای ایجاد تعامل و تقویت ارتباط بین قوه قضاییه و مراکز علمی و تحقیقاتی و به منظور عملیاتی و کاربردی نمودن دانش و یافته‌های اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در مسائل حقوقی و قضایی و بهره‌گیری از توان و ظرفیت علمی آنها و متقابلاً آشنایی آنان با مسائل و معضلات دستگاه قضایی و ترغیب پژوهشگران به انجام تحقیقات در محورهای مرتبط با نیازهای عینی قوه قضائیه و اولویت‌های پژوهشی آن، شرایط استفاده اعضای هیات علمی از فرصت‌ مطالعاتی در پژوهشگاه قوه قضاییه را فراهم نماید.

بدین‌وسیله از علاقمندان واجد شرایط دعوت می‌گردد تا در اجرای «آیین‌نامه استفاده از فرصت‌های مطالعاتی برای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی» به شماره ۱۸۹۴۶/۳ مورخ ۱۳۸۹/۶/۳۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و «شیوه‌نامه اجرایی فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در جامعه و صنعت» به شماره ۳۲۰۱ مصوب ۱۳۹۷/۴/۱۲ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین شیوه‌نامه داخلی پژوهشگاه، برای گذراندن دوره‌های فرصت مطالعاتی در پژوهشگاه قوه قضاییه اقدام نمایند.

پژوهشگاه ضمن فراهم نمودن دسترسی پذیرفته‌شدگان به اطلاعات و داده‌های پژوهشی مورد نیاز، از تجارب ایشان در حوزه‌های تخصصی مرتبط با نظام مسائل قوه قضاییه بهره گرفته و دستاوردهای آنان را برای بهره‌برداری قضات، مدیران قوه قضاییه و جامعه حقوقی به چاپ خواهد رساند.

شرایط ثبت نام:

۱- دارای حداقل وضعیت استخدامی رسمی آزمایشی یا پیمانی؛

۲- دارای مرتبه علمی استادیاری و بالاتر؛

۳- دارای حداقل سه مقاله چاپ شده در مجلات معتبر علمی-پژوهشی دارای نمایه ISC در دو سال گذشته؛

۴- مرتبط بودن رشته و تخصص عضو هیأت علمی با نیازهای قوه قضاییه؛

۵- دارای طرح تحقیقاتی با جزئیات کامل در راستای نظام مسائل قوه قضاییه.

 

شایسته است متقاضیان، ضمن مطالعه دقیق مفاد شیوه‌نامه‌های پیوست، با مراجعه به سامانه مدیریت پژوهش و نوآوری قوه­ قضاییه به نشانی www.ris.jri.ac.ir و ثبت نام در آن، موضوعات خود را بر اساس اولویت­های نظام مسائل قوه­ قضاییه انتخاب نموده و پس از تکمیل کاربرگ درخواست اولیه همراه با کارنامک علمی، آخرین ابلاغ هیأت ­علمی، معرفی‌نامه دانشگاه و سایر مستندات علمی و پژوهشی را ارسال نمایند.

بدیهی است صرف ثبت‌نام به‌ منزله پذیرش نبوده و منوط به طی فرایند احراز شرایط و صلاحیت علمی در کارگروه‌های مربوطه است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می­توانند با مدیریت ارتباطات و همکاری ­های علمی (سرکار خانم نظام آبادی) شماره تلفن ۰۲۱۲۲۰۷۵۴۸۶، تماس حاصل نمایند.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

برخی از موکلین ما